Treceți la conținutul principal

Gheisa


    Consider ca gheisele sunt minunate. Imi place foarte mult imbracamintea lor, machiajul si miscarile pline de gratie. Sunt niste femei uimitoare si cred ca sunt, de asemenea, extrem de puternice si inteligente. Nu stiu multe despre ele, dar ma fascineaza, imi trezesc interesul si imi place sa le admir.


    Am citit in carti despre ele si pe internet, tot pe acolo am vazut si imagini si intotdeauna se spune despre abilitatea lor de a se misca fara a face zgomot, intr-un mod elegant. De fapt, asta cred ca este o caracteristica a japonezilor in general, dar nu stiu, cand se spune asta despre o gheisa paraca are un impact mai mare.
    In continuare voi scrie cateva informatii gasite pe Internet despre gheise. De fapt voi da copy paste.
    De secole, gheisele japoneze au fascinat atat barbatii, cat si femeile, prin frumusetea lor neobisnuita si mereu invaluita in mister. Ne-am dorit dintotdeauna sa stim cum reusesc gheisele sa exercite un magnetism atat de puternic asupra barbatilor din toata lumea, cum isi mentin stralucirea impecabila si ce secrete de infrumusetare ascund ele si, usor, usor, am reusit sa patrundem in universul frumusetii lor misterioase.
    Inca din frageda copilarie, gheisele incep pregatirea pentru stilul de viata pe care il vor adopta pentru totdeauna: invata sa practice diferite arte, una dintre cele mai importante fiind arta conversatiei, invata sa mearga elegant, sa isi aranjeze parul in coafuri sofisticate si sa isi ingrijeasca pielea precum o gheisa adevarata.
    O gheisa va prefera intotdeauna sa isi indrepte parul, in special daca acesta are tendinte de ondulare. Pentru ele, parul drept si stralucitor este un simbol al frumusetii si elegantei supreme; in schimb, parul ondulat poate semnifica faptul ca o gheisa nu a petrecut suficient timp pentru a se ingriji si, astfel, va fi privita cu un ochi critic. Gheisele au intotdeauna firul de par gros si sanatos, in special datorita alimentatiei bogate in peste, orez si legume proaspete. Inca de mici, gheisele sunt invatate sa se hraneasca corect, deoarece ele stiu ca o frumusete autentica isi are radacinile in interior.
    Dar o gheisa autentica iti va putea impartasi un secret al parului matasos si stralucitor, utilizat de secole: uleiul de camelie (tsubaki). Acest ulei, extras din planta Camellia Japonica, are proprietati nutritive si hidratante, reparand in acelasi timp varfurile si redand stralucirea parului. Inainte de a realiza una dintre acele coafuri complicate, gheisele isi maseaza parul cu ulei de camelie, ce actioneaza ca un balsam fara clatire natural.
    Un alt secret al frumusetii unei gheise il reprezinta o bautura magica neagra. Se spune ca in secolul 5, un imparat japonez a fost vindecat de o boala incurabila datorita acestei bauturi, acesta fiind motivul pentru care gheisele cred in proprietatile magice pentru frumusete ale bauturii negre. De fapt, aceasta contine doar doua ingrediente: ceai negru, pe care gheisele prefera sa il consume fermentat, precum si zahar brun. Ceaiul negru, alaturi de vinul din orez (sake) sunt cele doua bauturi traditionale din Japonia datorita carora gheisele sunt atat de frumoase, sanatoase si par sa nu imbatraneasca niciodata.

    Intr-un univers atat de exotic si misterios precum cel al gheiselor este imposibil sa nu intalnim o multime de secrete ce ne pot uimi sau pe care noi, femeile moderne, nu le-am pune niciodata in practica. Adevarul este insa undeva la mijloc, intrucat majoritatea femeilor, moderne sau adepte ale traditiei, ar face aproape orice pentru frumusete!
    Tratamentul facial traditional al gheiselor, ascuns de ochii lumii pana acum putin timp - cand in New York s-a deschis salonul de infrumusetare cu specific japonez Shizuka Spa – a inceput sa faca ravagii printre vedete, deoarece curata in profunzime porii si confera tenului o stralucire greu de egalat, aproape nepamanteana… Tratamentul gheiselor este compus din excremente de pasare, extract de orez si apa imbuteliata de la Muntele Fuji. Suna un pic ciudat, nu-i asa? Dar stai linistita, excrementele sunt sterilizate inainte cu ajutorul lampii UV, iar efectul ten de portelan te va face cu siguranta sa uiti ingredientul  principal al acestui tratament facial, bogat intr-o enzima esentiala numita guanina!
    In mod cert, gheisa a devenit un mit, un simbol inaccesibil al frumusetii, insa, dupa cum ti-am aratat, aceste femei misterioase au si ele propriile lor secrete si ritualuri de infrumusetare, precum si  machiajul specific pe care il aplica inainte de fiecare aparitie publica. Probabil ca gheisele ilustreaza cel mai bine proverbul: Nu exista femei urate, ci doar femei neingrijite, dovada fiind eforturile uriase pe care le depun pentru a fi mereu frumoase.

     Acestea nu sunt memoriile unei Imparatese sau ale unei Regine. Sunt memorii de un alt fel. Lumea mea este pe cat de interzisa, pe atat de fragila; fara misterele ei, nu ar putea supravietui.
    Cu ocazia asta, vreau sa spun cate ceva si despre Memoriile unei Gheise, in primul rand cartea scrisa de Arthur Golden si apoi filmul realizat dupa aceasta carte, desi eu prima oara am vizionat filmul si abia apoi am citit cartea. Dar poate ca este mai bine asa, deoarece cred ca as fi fost dezamagita de film asteptand sa se intample anumite lucruri din carte care au fost combinate in film. Daca ati citit si vizionat Memoriile unei Gheise, stiti la ce ma refer.
    Atat filmul cat si cartea sunt frumoase. Felul in care a scris Arthur Golden Memoriile, mi se pare reusit si mi-a facut placere sa o citesc. Este o carte bine scrisa care are tot ce trebuie sa aiba o carte buna. Cel mai important este ca nu plictiseste.
    Actiunea filmului este putin diferita de carte si oarecum mai blanda vis-a-vis de un anumit persoanj (sau asta am remarcat eu / mi se pare), dar asta nu m-a impiedicat sa vizionez filmul si pentru a  doua oara. Actorii isi joaca rolurile cu pricepere si te tin lipit de ecranul televizorului / calculatorului. Le recomand pe ambele.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce este o gheisa?

Gheisa  este o hostess care intretine clientii prin prezentarea diverselor arte. “Gei” inseamna arta sau interpretare, iar “sha” are sensul de oameni din Japonia. Gheisele   nu sunt hostesse sau prostituate obisnuite. Ele sunt instruite un timp indelungat pentru a deveni gheise, iar prin urmarea a numeroase cursuri isi imbunatatesc abilitatile. In zilele noastre sunt gheise care invata utilizarea calculatoarelor sau isi exerseaza engleza pentru a servi clientii vorbitori de limba engleza. De asemenea munca unei gheise s-a extins, incluzand modelling sau tururi internationale. Insa, aceste detalii sunt stiute de catre majoritatea dintre noi, asa ca pentru a continua sa va surprindem, am pregatit 10 lucruri pe care nu le stiati despre o gheisa. 1. Un lucru pe care al trebui sa-l stiti este ca primele  gheise  au fost, de fapt, niste barbati. Da! Este adevarat! Gheisele masculine erau cunoscute sub numele de Honko si dansau pentru clienti in baruri, restaurante si i

vise spulberate

  Nu pot sa cred cum a trecut timpul si eu sunt inca aici. Sunt aproape acelasi om, dar fara vise. Stii? ma simt de parca m-as fi stins dintr-o data. Cine ar fi crezut? eu care excludeam esecul din orice plan, din orice vis; eu care emanam optimism mai mult decat orice; odata, nu demult, stiu ca aveam ambitie si incredere ca pot ajunge oriunde numai sa vreau asta. Acum nu stiu sincer daca am devenit pesimista sau pur si simplu m-am trezit; ar fii trist sa realizez acum ca doar m-am amagit si ca de fapt realitatea e alta. In momentele astea nu pot sa-mi dau seama de nimic; sunt aiurea. Stii cat de gol e un om fara vise? Esti trist fara vise, esti gol. Da' pana la urma care e faza cu visele astea? ranesc atunci cand nu se implinesc? si cate vise se implinesc? sau cate nu ? Am in cap un haos de idei pe care habar n-am in ce ordine sa le asez, si ar fii atatea de zis... Chestia e ca eu acum n-am absolut nimic din ce mi-as dori; si stii ce ma-ntristeaza? ca nici nu stiu d